About Me

Dilahirkan pd tanggal 25hb Jun 1978,, Berasal dri Taiping, Perak... Berkahwin pd 24hb November 2006 dgn jejaka pilihan hati Mohd. Khaidir & mempunyai seorang cahayamata Muhammad Nazrin... 'KEKAYAAN bukanlah satu dosa & KECANTIKKAN bukanlah satu kesalahan,,Oleh itu jika anda memiliki keduanya jgnlah anda lupa pd yg MAHA ESA.. Muhammad Nazrin adalah seorang anak istimewa/anak syurga.... Seorang anak yg bijak wlaupun xsempurna akal nye... Ibu bangga memiliki kamo...

SIGN PLIZZZZ

Saturday, April 9, 2011

BUKAN AKU SEORANG...

Salam...

Lama jgk asenye aku x menulis ttng entri tacing2 nie...sllnye klu dh tacing2 nie msti brkenaan si hero nan satu aku 2...

Si hero kecik aku 2 dah nk msuk 4 thun pd 15/08/2011 nie..tpi aku xpsti smada minda & prkembangannye selari dgn umurnye yg hmpir mncecah 4 thun...klu btol2 nk dpikirkn mmg si hero aku 2 nmpak ok pda luarannye tpi ble dselami sdalamnye,,dia xspt knk2 laen,,knk yg berumur 4 thun nie sllnye dh pndai makn sndiri,,mndi sndri,,ade gak yg dh pndai pegang pnsil n mnconteng dn mcam2 lgi..

Si hero aku xspt 2,,dia lum tau sumer 2 lgi,,aku xpsti yg sbnarnye bpe umur dia skrg,,tpi aku ttp brsyukur sb nmpak akn prkmbangan dia walau pn lmbat..

Cuma yg mrisaukan aku adalah 'mata' dia...aku tau penglihatannye tdak spt penglihatan kanak2 laen...penglihatan ank aku mmg mghadapi mslh..walaupun aku dpt kesan permasalahan si hero aku nie dri umur dia setahun lebey tpi aku takot tuk mghadapi saat2 yg getir..

Jadinye aku & family mngmbil keputusan tuk tangguhkn dlu operation mata si hero aku,,,tpi mkin dia besar aku tgok matanye kurang 'juling' cma sskli ble dia hndak fokus pd sesuatu.. Aku & hubby mhu lihat dl perkembangan mata dia...tpi aku rase mata si hero aku mmg harus d operate cma mse & ktika serta kewangan lom dtntukan lgi..

Aku & hubby bknnye dri golongan org senang...dlu mse di Hospital Mata Hussein Onn,,lebey kurang rm 20 ribu hrus aku sediakn tuk operation dua belah mata si hero aku...mne r aku nk cekau sbnyk itu..nk cari dptkn seribu pn susah...

kmudia aku refer pulak pd hospital taiping..kos dia mmg kurang byk r dri hospital swasta nie..proses dh dalam 70% tpi ttba doc pakar yg handle kes si hero aku nie transfer ke Hospital Teluk Intan lak... itu pn aku dpt tau mse hubby aku trjmpa clerk bhgian mata 2..dia r yg bgtau... hurmmm mcam2 btol r halangan nye... jdinye smpi skrg nie ktaorg tgguh psal operation mata si hero aku..mmg r kecian tgokkn si hero aku nie..tmbah2 ble pkir dia nk skolah nti,,ble mta xleh fokus mkanye otak xleh nk bca..

nk nges ble pkirkn nseb si hero aku..mcamne pn nti aku ttap akn operate mata dia...

wat mse skrg ape yg aku tgok ttg perkmbangan dia,,dia cpt tgkap ape yg kte ckap...dia jgk leh fham stgah2 ayat yg kte ckap,,dia jgak tau bwt ape yg kte sruh klu dia tau...alhamdullah..

tpi rupenye ble aku bca blog rakan blogger aku si tika,,aku dpt tau byk blogger2 laen yg seangkatan ngn ank aku..sdey jgak ble aku bca kesah2 mereka..


p/s: pda pmbca2 yg seangkatan ngn nseb aku,,xkira r yg lebey atau kurang,,sma2 r kte mnjga anak istimewa nie..berikan mereka spnuh ksh sayang & perhatian...jgn sia2 kn mereka...insyallah mgkin ade hikmahnye di sbalik ujian ini...sma2 r kte brdoa tuk kesejahteraan n mse dpan mereka..amin

No comments: