About Me

Dilahirkan pd tanggal 25hb Jun 1978,, Berasal dri Taiping, Perak... Berkahwin pd 24hb November 2006 dgn jejaka pilihan hati Mohd. Khaidir & mempunyai seorang cahayamata Muhammad Nazrin... 'KEKAYAAN bukanlah satu dosa & KECANTIKKAN bukanlah satu kesalahan,,Oleh itu jika anda memiliki keduanya jgnlah anda lupa pd yg MAHA ESA.. Muhammad Nazrin adalah seorang anak istimewa/anak syurga.... Seorang anak yg bijak wlaupun xsempurna akal nye... Ibu bangga memiliki kamo...

SIGN PLIZZZZ

Wednesday, December 5, 2012

PEMBEDAHAN MATA SI KECIK...

Pertamanye syukur alhamdulillah pembedahan mata si kecik ku berjalan ngan lancar stlah sekian lama kami menanti... Amin...

Seawal kul 7 pgi (awal ke) aku bgun brsiap... sbnye adalah tuk keluar g kedai bgi si kecik aku makan sepuasnye sbb dia akan mula brpuasa kul 11 pgi.... kecian mmg kecian tpi apekan daya,,demi masa depan dia aku tpakse lakukan.... si kecik plak pgi tu xmo makan,, jenuh paksa,,, ble dah pksa mau la mkn 2 3 suap je... Alahai anak.. ssh hati aku jgn ckp la mse tu... mcm2 aku cuba bagi tpi dia xmo jgak... 

Kul 12 kami brgerak ke UMSC.. dalam kete jgn ckp la,, si kecik kejap2 mntak nen,, ble aku gtau nen xde,, mtk plak sirap,,xde sirap air masak.... hadoooiiiii laaaa.. sayu sgguh la hti aku ble si ank mtak tpi aku xbleh nk bgi..... tpi alhamdulillah la si kecik aku nie bukan jenis yg mngamuk2 ble xdpt sesuatu.... 

Dlm kul 2 lebih kami mula daftar.... kalu ikotkan aritu si kecik xperlu admit tpi ble smpi kt pendaftaran diaorg gtau budak kena admit jgk n kena single room.... di ulangi single room... omg!! omg!!!  mnggeletar ble dgr single room.. aku pndang huby,,huby pndang aku.... sb yg trlihat di carta single room RM238/day..... tpi ape nk dikata.... 

Dapat single room mmg la bes kn sb kte2 je kt dalam tu,, ska ati mk bpak r nk poco-poco ke oppa gangnam ke... xde spe kesah..... nie la 1st time ktaorg duk wad single room..... sblom waktu pembedahan kul 5ptg,,, nurse dtg check demam,,check darah... tu sumer standard r... alhamdulillah suhu si kecik ok.. 

Setengah jam sblom kul 5 doc bius msuk n bgi ubat tdo.. disebbkan si kecik aku bgun awal so ubat tdi tu sgt la bkesan.... kalu tdak jgn mimpi la.... kul 5 operation room dah pggil... saat n tika nie perasaan aku brtmbah takot n risau...... kul 5.10 nurse dtg ngn troli.. ya ampun.... isau btambah2.... aku cba cntrol perasaan aku mse nie... si kecik aku kemain sronok duk atas troli tu,.. dia bkn tau pn dia nk kena operate... huhuhuhu

smpi operation room,,, Prof yg handle operation si kecik gtau ktaorg yg diaorg tuka plan... xjadi tuk tukar kanta sb si kecik ade rabun dekat... prof suggest buang selaput n kena pkai spek.... ktaorg xkesah as long tu yg trbaek... klu buang selaput doc bleh buat dua belah mata sekali... Alhamdulillah la kalu tu yg tbaek,, kos pn sekali jalan je... xde delay2 tuk sblah lgi... knta yg sblom nie bleh refund... bleh la duit tu bwtkan spek dia nti... 

ble aku diberi baju n cap kepala..... aku mula cemas... saat2 nie la yg aku prlukan kekuatan..... aku kena mngiringi si kecik aku ke dewan bedah tuk dibius... Ya Allah..... aku pohon kekuatan.... smpi dalm bilik bedah si kecik ku dibaringkan di katil bedah.... dan bile saat mulutnye ditekup tuk dipengsankan,,airmata ku mula brcucuran.... ketahanan aku bocor jua.... xmgkin seorang ibu xmengalirkan airmta dikala melihat anknye dipengsankan...... ktika aku menaip nie pn airmata bgenang igatkn saat dn detik itu.... lepas aku cium si kecik,,aku trus keluar... perasaan jgn ckap la... airmata mmg xbenti.... huby aku ble tgok aku kuar dn nages dia snyap je.. mmg xbnti la airmta nie... 

Selama sejam setengah kami menanti dgn pnuh debaran,,akhirnye si kecik ku selamat dibedah... Alhamdulillah.. wlupun byk lgi kerisauan yg menanti tpi aku brsyukur sb pembedahannye xtrtangguh lgi... 

Sampi aku ke troli si kecik ku,,aku lihat dua belah matanye brtampal dan dianye snyap brbaring... Ya Allah,,sebaknye hati....ble aku memanggil dia,,,trus dianye menages... kamu harus kuat whai anak...ibu ayah sntiasa dcc mu... 

Si kecik msih mnages ble aku dukung dia,,lma jgk r tuk memujuk dia jgn menages... mgkin sb matanye brbalut n dia xdpat melihat ape2 mbuatkan dia menages xbenti seolah takot... sampi di wad di masih menages smpi trtido mgkin kepenatan... tdo pn xmau atas katil,, mahu dipangkuan ku saje... akan ibu pangku mu whai anak selagi ade kudrat... 

Selepas dibedah si kecik mmg tdo je smpi ke pagi.... esoknye bru balutan mata dibuka,,tu pn aku yg bukakan sb tampalan tu mmg dah separuh tbuka n si kecik pn dah rimas suh bukak... doc ade pesan semlm klu tampalan tu xtrbuka biarkan sampi esok tpi kalu trbuka jgn risau,,xde pape.... dat's y aku brani bukakan... 

kul 10 lebih doc masuk n check mata... doc gtau yg pembedahan semalam berjalan lancar n selamat.. mta pn ok n dtg tuk fllow up ari jumaat di klinik mata PPUM... sblom kul 12 si kecik ku discaj... Total bil RM 4,471.00 .... demi mu whai anak,,ibu rela wlaupun mata ibu diganti... 

ape pn trima kasih pada hamba2 Allah yg perihatin dan yg mbntu... MOga mereka dirahmati... Amin..



Menanti saat tu ke dewan bedah...



perjalanan ke dewan bedah... si kecik yg xtau dirinye nk kena bedah,...





keadaan selepas keluar dri bilik bedah...


dua belah mata dibalut.... (sdg menages)



Lena dipangkuan ibu... 



esok hari nye 4/12/12..
sdang menanti si ayah beli bubur nasik... 

TAPIIIIIIII....


Hari ini kerisauan ku dtg,, bgun pgi aku lihat mata si kecik ku merah n bgkak.. paling ketara sblah kiri.... si kecik plak mengadu 'ADIK SAKIT MATA'... Ya tuhan.... 

Ble tgok airmata yg kuar dri mata dia aku tau keperitan yg ditanggung.... cian nye la whai anak ku.... kamu harus kuat ye anak.... 


mta kiri yg bengkak dan berair...


mod: susah hti dan risau....

moga dirimu cpt sembuh whai anakku....







No comments: