About Me

Dilahirkan pd tanggal 25hb Jun 1978,, Berasal dri Taiping, Perak... Berkahwin pd 24hb November 2006 dgn jejaka pilihan hati Mohd. Khaidir & mempunyai seorang cahayamata Muhammad Nazrin... 'KEKAYAAN bukanlah satu dosa & KECANTIKKAN bukanlah satu kesalahan,,Oleh itu jika anda memiliki keduanya jgnlah anda lupa pd yg MAHA ESA.. Muhammad Nazrin adalah seorang anak istimewa/anak syurga.... Seorang anak yg bijak wlaupun xsempurna akal nye... Ibu bangga memiliki kamo...

SIGN PLIZZZZ

Monday, February 15, 2010

CUTI YG MEMBOSANKAN...


Ari nie Isnin cuti CNY tp cuti yang membosankan n ari valentine day yg xbrmakne pd aku...mne xnye cuti hnya d umah..adooii laaa..Pagi cam beser r ul 6.40 jam brbunyi menandakan aku kena kejut hubby bgun tuk niaga..(org sush cm nie r)..kais pgi mkn pgi kais ptg mkn ptg...ape2 pn alhmdullillah tuhan msih beri kami rezeki...amin..pas dh aku kejutkan hubby, ntah mcamane aku leh trlelap balik aku pn xtaw..sdar2 kul 10 lbih dh..hehehehe..hubby aku pn dh balk dri niaga...(sori bang jgn mare)..ank aku msih lelap g...so aku pn bgun cuci muka,,,bru jer nk dudk jp mntara sejokkn bdn,,ank cute aku pn dh jga so trus aku g mndi n siapkn dia..pastu aku lak r yg mandi...pns sgguh r skrg nie...mndi xde rsa..dlm blik mndi best r sjok tp bile kuar mak aiii brkuap bdn...
pas dh mndi aku siap n dh niat dlm ati ari nie aku nk try wat cupcakes yg dri bulan 12 aku rncang nk bwt..hahahhaha....so aku ajk hubby g giant cri bahan...smlm aku dh search resepi n dh jmpa resepi cupcakes yg senang....so dgn semangat wajanya aku g bli brg kt giant...amik nie amik 2 sdar2 mse nk baya 30 hengget lbih..haaaaa..amek kau...time amek x brwaspada..tp 2 trmasuk brg2 tuk niaga esok...

Dalam kul 5 lbih bermula la kajian cupcakes aku..Aku mnjadi Chef Momma..Dengan bertungkus lumus menimbang bhan2,,bpeluh2 aku kt dapur 2 coz pnas yg dh tntu panas dcampur dgn double boil tuk cairkn coklat mskan makanye meleleh2 r peluh aku tp opsss aku msh jga kbrsihan ok...

Soooo mntara tggu eksperimen aku brjaya ke tdk..tp tgok cam xbrjaya jer sb resepi 2 2lis msk 20mnt jew tp nie dh lbih dh xmask2 g pn n stu g xnaik cupckes aku sb xde baking powder..bijak x aku...ape taknye sllnye mama aku stndby jew kt umh so aku xde r tpkir nk bli pn tp carik pnyr carik jmpa botol jew..isinya eleh..bhan dh ready n mls nk ke kdai..aku msukkn tpung jew r..nsib la ko cupcakes..jnj rsa dia sdap ok r...ahakkk...Eeeeee xsaba aku nk tggu result...tgguuuuuu...

Akhirnya tggu pnye tggu,,cupcakes aku msk jua akhirnya..hahahha...nti aku tnjuk ek but jgn tgok rupe tau yg pnting rsa..perrgghhh sedap woooo....


TAAADAAAAAA...
Haaaa nie r dianye 1st cupcakes aku yg bantat sb xtaruk baking powder..hahahha.. yg brsepah 2 bukan comot tau tp corak2 abstrak..ahaakkk...apepun rsa dia fuuuiiyooo sdap 2..sgguh aku xtipu..kek diapn bash2 jew..yeeehaaa..thanz resepi...aku akn bwt g nti dgn cmpletenye..xpueh ati nie..

No comments: