About Me

Dilahirkan pd tanggal 25hb Jun 1978,, Berasal dri Taiping, Perak... Berkahwin pd 24hb November 2006 dgn jejaka pilihan hati Mohd. Khaidir & mempunyai seorang cahayamata Muhammad Nazrin... 'KEKAYAAN bukanlah satu dosa & KECANTIKKAN bukanlah satu kesalahan,,Oleh itu jika anda memiliki keduanya jgnlah anda lupa pd yg MAHA ESA.. Muhammad Nazrin adalah seorang anak istimewa/anak syurga.... Seorang anak yg bijak wlaupun xsempurna akal nye... Ibu bangga memiliki kamo...

SIGN PLIZZZZ

Sunday, July 10, 2011

CUAK SEKETIKA...



klau ade yg tbca post aku tika itu,,,sesungguhnye aku btol cuak...ttba si kcik aku brlari pelok aku smbil brkata 'adik nk muntah'...pd aku prkara 2 sudah biase tpi tika itu mata dia turut memandang ke atas... ya allah ya tuhan ku hnya org yg seumpama aku je tau akan perasaan pd tika itu...

Si kecik aku lembik trus..mata dia kejap buka kejap ttup...sllnye ble dia kta nk muntah aku suh dia bca bismillah & alhamdulillah tpi kli nie dia xberupaya lgsg tuk brsuara...ya allah,,ase putus nyawa aku bile melihat dia sebegitu...aku bsahkn muke n badan dia...bgi minum....tepuk2 trus lena...dlm lena aku perhatikan dia,,aku tkot kejadian lalu brulang kembali...Alhamdulillah syukur sumernye kembali ok...

Tpi aku terpkir,,ape la dosa si kecik aku hgga tpakse menerima kdaan spt ini...knpe dia..bgaimana ble dia dewasa nti,,,bagaimana dia nk tempuh idup nti...bdk2 sebaya dia sudah pndai sgala2...tpi dia msh lgi kebudak2kn...

15/08/2011 nie genap dia 4 thun,,tpi dia blom tau ape2 lgi...blom tau makan sendiri,,blom tau minum sendri,,,blom tau mandi sendri...blom tau pkai baju sendri,,blom tau ape itu pensil,,lom tau ape itu buku...

dalam otak aku mcm2 yg aku pkirkan,,,bkn aku malu tpi aku kesian melihat si kecik aku...bgaimana dgn masa depan dia...ke mana ke arah idup dia nti...

pape pn aku bersyukur kerna terpilih menjadi ibu kpada MUHAMMAD NAZRIN..kerna dia aku menjadi kuat serta tabah dlm menjalani liku2 kehidupan...dn pastinye sifat kesabaran dlm diriku lebih tserlah...

Kata org Allah tahu ape yg trbaik tuk Hambanya...Biar pn perit tuk ditempuh bgi mereka yg teruji namun pastikan ade manisnye nti..wallahualam...






No comments: