About Me

Dilahirkan pd tanggal 25hb Jun 1978,, Berasal dri Taiping, Perak... Berkahwin pd 24hb November 2006 dgn jejaka pilihan hati Mohd. Khaidir & mempunyai seorang cahayamata Muhammad Nazrin... 'KEKAYAAN bukanlah satu dosa & KECANTIKKAN bukanlah satu kesalahan,,Oleh itu jika anda memiliki keduanya jgnlah anda lupa pd yg MAHA ESA.. Muhammad Nazrin adalah seorang anak istimewa/anak syurga.... Seorang anak yg bijak wlaupun xsempurna akal nye... Ibu bangga memiliki kamo...

SIGN PLIZZZZ

Sunday, August 7, 2011

HOMEMADE Blueberry Cheese Tart...


Salam ari mggu sume..Korang bwt ape arinie...aku cm bese r ari mggu bgun lewat skit tmbah2 bulan pose nie ble dh bgun sahur n tdo blek ngn perut kenyang..pham2 sudeh...di tambah g ngn hubby lak ade dcc,,lgi2 r lenanye kan...ahaakkk... tpi lewat2 pn stakat kul 10 lebey je sb si kecik aku dh jaga & ble dia dh jga mmg xde hrapan la nk lena g dah...mcm2 peel dia suh kte bgun...huhu..

Ble dh bgun trus r bersihkan diri aku & si kecik...si hubby tdo g...xpe r bukan sll dia dpt bgun lewat...aku lepas dh settlekn dri & ank,,trus wat sarapan...ehhhh....sarapan tuk si kecik aku r...aku msih g brpose....huhuhu...

Dah settle hal si kecik aku pn mulekn xprimen aku iaitu membuat 'BLUEBERRY CHEESE TART' yg d request oleh my BFF...aku mmg suke bab masak memsk & cba mncuba nie....tmbah2 bahan2 nye senang didapati...mmg i like....

Ikotkan sumer bahan2 mmg senang d dapati di dapur aku sbnye my mom mmg seorang pembuat kek & kuih,,jdinye bahan2 basic mmg ade...yg xde tu kna r aku mncari....

Semlm aku g giant bli bahan yg tiada iaitu CREAM CHEESE & BLUEBERRY JEM...nseb r bahan2 nie senang dcari n murah...klu tdk sory le... hehehe..

Ok,,,xperimen di mulakan dgn mnyediakan bahan2 tuk pasri & filling...

(byk g bahan yg laen tpi yg nie je aku dpt snap...)


Dah lengkap kedua2 bahan...xperimen dtruskan dgn memukul bahan2 tuk wat pasri...dh siap sumernye shgga menjadi doh....




xperimen ditruskan lgi ngn mbuat filling....




dh sttle kedua nye... aku pn truskn dgn mbntuk pasri tart nie....bwt nie mmg perlukan kesabaran...hahahah...ape taknye korang nk tempek doh2 2 dlm acuan tart...dh mbentuk,,acuan tart tdi harus dbakar selama 20 minit.... cemus jgak r aku mnuggu sbnye aku cma ade acuan tart 3 biji je...jdi lmbat r proses mnyiapkn tart nie...tpi xpe r nma pn prcubaan... t klu dh ok bru r bli g acuan tu... ble pasri dh siap dimasak n dh membentuk spt mgkuk....

(cun x..heheh...nie lom bakar,,,t dh bakar bru dia kembang)


msukkan kn pulak filling tdi n bakar lgi slma 10 minit...

(nie r rupenye tart yg sdang dbakar.. abaikan oven antik 2 ye...)



ble dh tggu selama 30minit... siap la "blueberry cheese tart"... yezzzaaa...

(pasri dia ok cma filling cheese tu xnk kerasn xlicin..)




Komen hubby: ok sedap...
Komen mom: ok..ranggup cma filling je cair skit....
Komen BFF: ....... (tgguuuu...)



Nota kaki: mmg bes klu bab cba mncuba nie...pasnie nk cba ape plak ek...hehehe..




No comments: