About Me

Dilahirkan pd tanggal 25hb Jun 1978,, Berasal dri Taiping, Perak... Berkahwin pd 24hb November 2006 dgn jejaka pilihan hati Mohd. Khaidir & mempunyai seorang cahayamata Muhammad Nazrin... 'KEKAYAAN bukanlah satu dosa & KECANTIKKAN bukanlah satu kesalahan,,Oleh itu jika anda memiliki keduanya jgnlah anda lupa pd yg MAHA ESA.. Muhammad Nazrin adalah seorang anak istimewa/anak syurga.... Seorang anak yg bijak wlaupun xsempurna akal nye... Ibu bangga memiliki kamo...

SIGN PLIZZZZ

Thursday, May 31, 2012

try macam-macam....

hmmmmm dah alang2 aku on9 via lappy nie aku nk hapdate selagi boleh... korang nk bca silakan,,xnk bca pn aku xkesah.... 

Menjak aku jadi surirumah dh nk masuk 6 bulan aku smmgnye gemar memasak.... of cross la kn dah nma surirumah...xkan nk mengangkang je ye x.... haaaha.... xde r maksut aku kiranye kerja memasak aku complete la dari sarapan.. mkn tengahari,, mkn ptg n mkn mlm (pnaskn lauk la)... 

Yg aku nk cte nie pasal mkn ptg....yg laen2 tu bese r kn...cma kta org minum petang nie yg ringan2 tol x... tpi ikotkan ringan xringan la.... kiranye yg rajin aku wat minum ptg nie bru sbulan dua lepas.... sb dah boring n xtau nk bwt ape...dn of cross skali lgi ble dah xtau nk bwt ape kte akan mkan mkan dan mkn... kan kan kan... jdi ble dah nmanye mkn,,xkan nk minum ptg mkn nsik..tol x... hmmm ape lg pala otak asik bpikir je la ape nak makan ape nk makan.... tpi nk kata aku nk turun bli smata2 tuk minum ptg nie mmg idak lerr... malehh weyyhh... klu korang nk tau klu xsbb nk bli ikan atau brg nk msak mmg aku xkuar umah de... dri pgi bwk ke mlm bwk ke esok pgi aku tperuk kt umah... bukan ape...mlas sgt2 nk siap,,,mcam yg penah aku gtau aku kalu nk kuar msti nk kena pkai bedak la,,wat kening la,,,blusher skit bgi nma merah2.. eccehhh... amek msa lma jgk tu tpi kuarnye kejap je so xbrbaloi hokey...mngabehkan bedak aku jew... hahahahha.... 

Ehhh...lari topik plak.... ok2 brbalik cte makan,,,ble dah pala otak bpikir nk bwt ape makanye jari jemari trus menggugel la... ape yg trlintas di pala... aku nie bukannye pndai sgt memasak tpi kalu ade resepi jadik jewww.... 

wokey... antara yg aku penah bwt adalah...... 

sago gula melaka....
puding jagung...
puding kastard berkuah....
bubur puteri mandi...
kek coklat moist wit topping


selama2 nie aku hnya tau makan jer.... my mom bwt aku ngap jew... tpi ble dah duk jauh dri mom nie sumernye bleh wat sendri... huhuhu.... pasnie macm2 lgi akn timbul.... yg penting ade resepi.... ahaakkk... 

pic2 xde sb aku trlupe nk amek...klu korang rse tigin ape kta korang cuba la bwt yekkk... :))


No comments: