About Me

Dilahirkan pd tanggal 25hb Jun 1978,, Berasal dri Taiping, Perak... Berkahwin pd 24hb November 2006 dgn jejaka pilihan hati Mohd. Khaidir & mempunyai seorang cahayamata Muhammad Nazrin... 'KEKAYAAN bukanlah satu dosa & KECANTIKKAN bukanlah satu kesalahan,,Oleh itu jika anda memiliki keduanya jgnlah anda lupa pd yg MAHA ESA.. Muhammad Nazrin adalah seorang anak istimewa/anak syurga.... Seorang anak yg bijak wlaupun xsempurna akal nye... Ibu bangga memiliki kamo...

SIGN PLIZZZZ

Sunday, January 23, 2011

MUSIBAH LAGI...

Musibah lgi dn lgi..lpas stu stu musibah yg mnimpa aku.,,knpe r aku diduga ngan dugaan yg sberat ini..ape slh aku...dimnakah silap aku...Aku sll mbntu org @ mbuat kebaikan ttpi knape aku diberi dugaan demi dugaan..aku bkn mgharap balasan dri sgala kebaikan aku,,aku ikhlas cma aku rsa trkilan ble kebaikan yg aku bwt bncana yg aku dpt..aku pnah dgr org brkata 'bwt baik dbalas baik' tpi aku!!! smpi ble aku hrus mnerima dugaan2 ini,,smmgnye aku redha dgn ketentuan ilahi,,cma mnusia ble sll sgt dtimpa musibah,,kesabarannye sudah x trtnggung..

Ya allah ini ketentuan mu aku redha,,mgkin ade hikmah disbalik sumer yg terjadi nie..Aku pohon moga kau berikan aku kekuatan tuk menempuh sumer dugaan2 mu ini ya allah...

Msti u ollz plik@heran ngn title aku kli nie kan..entry pmbukaan jgk terlalu sntimntal...yeww 'musibah' dtg lgi dlm idup ku..aku xtaw knape aku yg trplih tuk terima sumer ini..org tua2 kta klu Allah duga kte ngn berbagai2 dugaan,,brmakna Allah sayangkn kte,,Allah perihatin pd kte,,btol kew tpi sampi ble??Smpi ble aku harus tggung sumer dugaan2 nie...

Ya Tuhan,,trlalu berat dugaan mu..dh x tertanggung rsanye...

Musibah nie berlaku pd 22/1/2011 (sabtu) pd jam 5.oopm di KM 234.7 highway Cgkt. Jering - K.Kangsar...Dalam perjalanan ktaorg ke Ipoh tuk menziarah k.ipar aku yg sakit..Cdangnye lpas aku blik dri kerja nk trus gerak tpi dsbbkan mcm2 hal kul 4 lbeh bru gerak dri umah...Singgah dlu di Stesen Bus Kamunting tuk bli tiket pulang my hubby esok kul 6.30pm...dah selesai kmi trus gerak...hubby aku memndu dgn kelajuan hghway yg bese tpi hti aku rsa xsedap,,acapkli aku sntiasa memndang meter tpi meter 2 bese2 jew...stibanye di KM 234.7 ttba sekmpulan KAMBING melintas dri arah kiri jln...hubby aku xdpt brbuat ape2 disbbkn tiada plihan dan smmgnye link kanan ade kereta laju,,hubby aku tpkse menekan brekkkkkkkkkkkk DUMMMMMMMMM...




Astagfirrullahalazim...mnggigil sekejap aku...my hubby trus paking kereta ke tepi,,aku trus trun dan jahanam bumper aku..pecah..tuhan saje yg tau perasaan aku mse 2,,ape yg aku hrus bwt nie,,aku rsa nk mngis sekuat2nye...aku trtnya pd dri aku knpe aku harus lgi mnerima musibah ini...aku trus trdiam...

X lama slpas 2 aku nmpk kereta peronda PLUS brhenti tuk halau kambing2 trsebut...slah seorg plus dpt ke arah ktaorg dn bertnya kn hal trsbut..slps mngambil gmbar sumer kmi dmnta ke Pejabat PLUS tuk bwt repot & claim..Yg seharusnye mmg aku akn claim pd PLUS krna salah mereka..Mcamne kambing2 trsbut bleh trlpas ke highway..kta baya tol tuk selamat dri bhaye di highway tpi nie lak yg trjadi...ape guna kte baya tol..

Selepas selesai di Plaza Tol kmi ke Balai Polis K.Kangsar plak tuk bwt repot...Xpasal2 ktaorg msuk K.Kangsar...Selsai wat repot nk xnk ktaorg tpakse meneruskan perjalanan ke Ipoh,,klu ikotkn hti mmg nk patah blik ke Taiping tpi ble kenangkn K.ipar aku yg sakt, truskan jgk.. Niat hti nk mnziarah org sakit tpi aku yg sakit skrg nie..

Akhirnya kmi smpi di Ipoh kul 7 lebey..Sayu hti srta kesian ble melihat kdaan k.ipar aku yg sakt sb slama 4 thun lebey aku mnjadi adik ipar dia nie la kli prtama aku melihat dia sakit..hrap2 dia smbuh ngn cpat sb aku kesian melihat ank2 nye..

Arinie 23/11/2011 kul 4 lbey kmi gerak pulang dri Ipoh stlah hubby aku mnampal bumper yg pcah 2..rupenye rangka lampu aku bgkok..dh body sblah knan kemek..dh tntu2 kan anta ketuk..hadoooii la,,bpe plak la yg kena nie..kete 2 bru jew dibaikpulih..nie kna lgi..subhanallah..

Dsbbkn kejadian 2,,hubby aku xjdi pulang arinie coz nk sttlekn hal nie sok..nk hrapkn aku mne r aku ade mse,,g pn aku bknnye pndai@tau pn nk bwt sumer2 tu...


p/s: Korang yg bca perihal aku lggar kambing nie sure ketawakn,,aku xkesah r korang nk ketawa atau gelak smpi mntah,,gketawa r,,gelak r,,tpi 2 r hakikatnye..korang xkna mgkin anggap bnda nie kelakar..xpe r,,aku redha,,dri aku lggar kereta atau divider dn jgak alhamdullah ktaorg xde xcedera..alhamdulillah..amin..cm aku hrp ade hikmah dsbalik sumer nie & jgak tiada lgi musibah2 yg besar mlnda idup ku..amin..


SIEQIN IS SAD SIEQIN IS CRYING
SAD CRYING


No comments: