About Me

Dilahirkan pd tanggal 25hb Jun 1978,, Berasal dri Taiping, Perak... Berkahwin pd 24hb November 2006 dgn jejaka pilihan hati Mohd. Khaidir & mempunyai seorang cahayamata Muhammad Nazrin... 'KEKAYAAN bukanlah satu dosa & KECANTIKKAN bukanlah satu kesalahan,,Oleh itu jika anda memiliki keduanya jgnlah anda lupa pd yg MAHA ESA.. Muhammad Nazrin adalah seorang anak istimewa/anak syurga.... Seorang anak yg bijak wlaupun xsempurna akal nye... Ibu bangga memiliki kamo...

SIGN PLIZZZZ

Sunday, March 27, 2011

TRAINING FIRST AID


nie satu g entri yg aku lupe nk post..hehhehe..leh dkatakn penting gak r..

Pada 23/03/2011 aritu aku trpilih tuk menghadiri Training First Aid..pda mulenye mmg r mlaz sgt ble dgr training nie...cmpom mngtok pnye..dh r 2 kje sumer trbengkalai..yg ari2 bwt pn xabeh2,,niekn stu hari tggl sure brlambak...but ble dh trpilih 2 xleh kta ape r..kna r jgk pgi..yg pasti ade mkn dsediakn..pgi tghari & petang...

Training bermula pd kul 9 pgi..bnti mkn pgi kul 10.30am then lunch kul 1.00pm then mnum petang kul 3.30pm dan tamat kul 5pm...

Trainer mse tu En Moorthi..dri mne aku xpasti..hehhehe...traning nie mbri pengetahuan ttng prtolongan cemas d tmpt kejadian tuk mnyelamatkn pesakit sblum di bwk ke hospital...byk jgk r pngalaman yg aku dpt dri training nie...sblom nie xtaw ape,,skrg dh tau...bley jgak r mbntu..

naseb baik trainer 2 bes n ade wat joke..klu tdak mmg bosan mpos...stu demi stu aku blaja..n yg paling2 bes ble blaja bab CPR...anda sumer tau ape itu CPR..yeeewww pernafasan dri molot ke molot 2...wlupun dgr cm geli n nk ketawa n mcm2 tpi bnda 2 penting sbnarnye...

k r xnk cte pnjang..tgok jew r pic2 yg aku attached 2 ek...


First Aid Training


Trainer En. Moorthi..

Mse patah tangan

Mse patah tulang rahang..
(smpat g possing)


Mmg kelakar gle time nie..sumer kna bongkos kepala..
time nie sumer gelak xbleh tahan..mngalir airmata..


CPR time..tpi mmg smput gle...


nie nk tlg pesakit..silap2 aku yg sakt...


p/s: pic2 ckup byk sbnarnye..xyah r nk upload byk2kn...ckup r yg nie jew ek..huhuhu






No comments: