About Me

Dilahirkan pd tanggal 25hb Jun 1978,, Berasal dri Taiping, Perak... Berkahwin pd 24hb November 2006 dgn jejaka pilihan hati Mohd. Khaidir & mempunyai seorang cahayamata Muhammad Nazrin... 'KEKAYAAN bukanlah satu dosa & KECANTIKKAN bukanlah satu kesalahan,,Oleh itu jika anda memiliki keduanya jgnlah anda lupa pd yg MAHA ESA.. Muhammad Nazrin adalah seorang anak istimewa/anak syurga.... Seorang anak yg bijak wlaupun xsempurna akal nye... Ibu bangga memiliki kamo...

SIGN PLIZZZZ

Friday, June 8, 2012

1st TRIAL...

Kali nie aku nk cite pasal makan..... ape!!! mkan!!!... hehehee..... 

Pertama nye semlm aku try bwt Mee Kari... percubaan yg pertama... ttba aku tigin nk makan MEE KARI,, tpi kt cni aku bukan tau pn mne ade jual mee kari yg sedap...then dtg la idea tuk bwt sendri... ye la aku skrg nie kan rajin memasak... huahuahauhu.... jdinye aku terus gugel la resepi MEE KARI... nmpak x aku rajin,,siap gugel tau... hahahha... ble da tau bahan2 nye dgn sgera aku trun ke bwh mncari bahan yg tiada di dapur ku... yg paling aku hingat mesti kena ade kerang... bru ummmppp.... 
bahan da complete jdinye chef akn memulakn aksi masak memasak.... ttba bleh plak trlupe daun kari... huhuhu.. tpi aku ttap belasah bwt jgak wlaupun tnpa daun kari.... xkose aku nk turun bwh smata nk bli daun kari.... 
Setelah brtungkus lumus aku di dapur akhirnye siap la jgak MEE KARI SIMPLE aku.... aku juz taruk ayam skit,,kerang & fish ball.... hmmmmm sedap jge upenye MEE KARI 1st trial aku nie.. ahakkk... and kalu nk tau btol2 aku pass ke tidak kena tggu en. huby aku makan n komen,.. tu pun klu dia nk makan la kan... ahaakk... (xbaek btol).... 
Dan akhirnye en. huby aku mkn,,, yess yess... siap tmbah 2x... yess..yesss...yesss.... 100% berjaya ditekak huby ku... siap ckap 'raya leh wat open house'... haah,,open sgt la stakat umah bujang je.. wat malu kt org je... :)..... 
Ehhh,,nk tgok rupe MEE KARI aku... jap2... sila lihat pic dbwh... hahah.... 


taaadaaaaa.. nie la dianye... ckup simple.... cma aku xde wat sambal... yumm yummm... korang telan air liur je k... huhuhuu,,, 

*****************************


OK... selesai cte mee kari diatas,, skrg aku nk story pasal KEK COKLAT MOIST wit TOPPING lak.. nie pn 1st trial hasil gugel aku.... cadangnye aku nk wat bsnes la n nk mintak mber aku jualkn tpi ble aku ksi tau rege yg aku nk jual,, dia kata tkot org xnak bli.... bley gitu... pda aku asenye xde la mahal sb kena ngn bahan2 yg aku gunakan,, bahan2 bukan nye bahan cekai... hmmmmm kurang paham aku kt cni... 
Owhhh nk tau rege aku letak cuma RM20 je,,,mahal ke.. pda aku ok klu kena ngan keknye tpi kalu ade yg ckap mahal tu xtau la plak aku... sb aku kalu bwt kek nie jnis xde amek untung byk pn... klu RM20 mahal,,,cmne nk niaga... 
Member aku suh bwt yg RM10 jer....hmmmmm,,, mmg aku xnafikan kt luar sna byk coklat moist nie yg rege RM10 tpi bahan dia sekadar guna 'myak masak' je... sedap ke x... aku mmg bleh bwt klu nk yg rege RM10,,,tpi aku xpasti r sedap ke tdak... klu bwt stakat skali je org bli sb xsdap,,xde mknenye la nk brniaga tol x... kkdg aku xpahm ngn mnusia2 nie,, diaorg bukn xtau brg2 skrg da mahal,,, pstu nk yg sedap..ble letak rege lebey skit complen mahal... camne la.. korang nk sedap tpi nk murah.. cmne tu... klu nk nk sedap bahan2 pn kena la yg bgos n bru leh sedap... kalu pd aku baya mahal tuk sesuatu yg brbaloi pe salahnye trutama bab makn nie... tpi ye la rmbut sm itam kan.... klu boleh dia nk yg free je.... n satu kes lgi bab bgi sample,,, ble nk beli nk sample,,ble da bgi sample lom tntu nk bli pn... xpkir ke modal org kuarkn tuk wat sample tu...da tntu la nak pulangan kn..nma pn nk berbisnes... spttnye support la... camne melayu nk maju... sush.. sush.... 

RM20

nie la coklat moist yg aku bwt tu... nie sample je,, klu btolnye 1kg...

aku rse klu korang yg pndi nilai tu stkat RM20 bley sgt asenye tpi pda yg kureng tau menilai n nk murah tu aku no komen r... 
TOPPING tu mmg pekat,, bukan cair mair...  aku letak rege RM20 adalah dsbbkan bahan dia ade gula perang,, susu segar coklat,, air nescafe n bhan2 bese... so korang nilai lah... bleh ke bahan camnie aku letak rege RM10... aku jnis bwt sesuatu kalu bkn nye cincai boncai... kte nk niaga kena ikhlas tol x... tpi tu la... hmmm xpe r,,lom ade rzeki aku lg kot... 
Tapi klu korang yg bca nie berminat.. (mcm rmai yg mbaca).. xkesah la,,,, klu rse tigin n nk order sila2 la ye...

FB: sieqin shukor
HP bsnes: 012-5689458 (SMS)










No comments: