About Me

Dilahirkan pd tanggal 25hb Jun 1978,, Berasal dri Taiping, Perak... Berkahwin pd 24hb November 2006 dgn jejaka pilihan hati Mohd. Khaidir & mempunyai seorang cahayamata Muhammad Nazrin... 'KEKAYAAN bukanlah satu dosa & KECANTIKKAN bukanlah satu kesalahan,,Oleh itu jika anda memiliki keduanya jgnlah anda lupa pd yg MAHA ESA.. Muhammad Nazrin adalah seorang anak istimewa/anak syurga.... Seorang anak yg bijak wlaupun xsempurna akal nye... Ibu bangga memiliki kamo...

SIGN PLIZZZZ

Tuesday, May 17, 2011

I WILL SURVIVE..


Aku nie sbnarnye dlm kdaan serba salah ttg penghijrahan nie...rmai yg suh aku fllow hubby cpt la...tggu aku xpndah2 la...kdg2 aku tnsen ngn sumer 2..diaorg bcakp mmg snang tpi yg mngalaminye aku...Sape yg nk berjauhan dri hubby..cer gtau aku...xde spe pn nk kn...aku mmg sboleh2nye nk cpt brada dcc hubby aku di rawang sna...tpi...


PINDAH nie bknnye macam bsuh bju guna mesin automatik tpi ibarat memikul satu beban yg besar atas kepala..bnyk bnda yg aku kna fkirkan..aku hrus bwt prncangan yg btol..bkn main terjah je pndah...klu byk duit xpe r..nie ibarat kais pgi mkn pgi..kais ptg mkn ptg...


Masalah utama adalah D.U.I.T...
.
.
psal umah sewa mmg ktaorg tgah mncari..yeee..mmg byk umh sewa area ctu tpi tuk prmulaan aku kna cri umah sewa yg murah..aku bdget dlm RM200 je...sbnye...korang nk tau knape...
sbnye klu aku bhjrah kesana..aku x kje...jdinye tggungan hnya pda gji hubby aku yg kcik yg bru bkerja...

dgn gji hubby aku 2 la tuk sara sumernye..baya kereta.. baya sewa umah..baya api/air...pmpes/susu ank..belanja dapur..

oleh sb prkara2 di atas 2 la aku tgguh2 kan dlu penghijrahan aku..aku risau sgt..bleh ke ktaorg survive nti..

my mom suruh aku pkir abes2...dia suh aku hijrah ujung tahun...mmg la klu ikutkn nk tggu ujung tahun..at least aku dpt bonus & hubby dpt bonus..tapi..aku kecian kt hubby aku...dia nk sgt2 aku & ank brada dkt ngn dia...dia dh xlarat nk hndle sorang2...mne x nye serba serbi kna wat sndiri..blek kje dh penat...nk bsuh baju lgi..pstu msuk bilik tgok katil,,dinding..mkn dh tntu la kt luar...nk mnum air sgelas pn kna cri sndri..

BORING..

ble aku & ank ade sna..skurangnye ilang jgak r penat ble tgok ank tggu dpn pntu..tol x..bju dh tntu2 aku yg settlekn..mmg kcian dgr ble dia col aku 'abg penat'..x sedeh ke korang ble dgr cmtu...

lgi stu klu aku dcni dia kt sna..perbelanjaan ktaorg jdi double..dia ngn belanja dia..aku ngn belanja aku.,rm100 xlari r smggu...yew r sntiasa mkn luar..cer kali ngn 4mggu...x ke rm400..
2 bru bab mkn,,lom msuk bab dia blek tgok ank bini...perbelajaan tuk pegi-balik rm100..
klu stiap 2 mggu dia blik..x ke rm 200 kosnye...total sumer = rm600

pergghhh gle x blnja...dh leh bayau tuk duit kete aku dah..klu ktaorg kt sna at least aku leh msak...pstu klu mkn kt kdai satu lauk lh kongsi...tol x...

bebru nie hubby aku dpt offer dri Silverstone Taiping..gle x gle r dah 1/2 taun hubby aku kje PERODUA bru kilang nie nk pggil..dia peram ke ape...tpi 2 la ble dpt offer nie hubby aku dh serba salah... klu ikot prbelanjaan mmg..mmg dia akn trima offer 2..yew r duk Tpg,,umah dh tntu xyah sewa..mkn lak xyah nk pkir2..aku dh tntu2 keje..ank dh tntu mak jga..pstu kje lak 3 shif..xde r barai sgt badan...so baek blek duk Tpg..pala otak pn tenang...

TAPI ble pikir pnjang n dpt nasehat dri org2 trtntu...hubby aku ambil kputusan tuk stay PERODUA...benefit perodua mmg byk...stu kelebihannye bab perubatan...ble dh cnpom PERODUA tggung perubatan ank & bini dri sgala penyakit...ble pkirkn hal nie,,,korang tau kn kes ank aku...kes mata dia...hubby aku dh brtnya ttng perubatan psal mata ank aku..YA..PERODUA akan tggung sumernye kalu ank aku bwt operation...so y not demi ank aku yg tsayang nie ktaorg brkorban..nk tggu duit sndri entah ble la dp operate mata dia...jdinye ble ade peluang cmnie,,we have to grab it..tol x...

Wat permulaan nie mmg r ktaorg akn suffer skit coz hubby aku bru 1/2taun kerja..gji pn cput..harapkn OT je la...tpi demi kesihatan ank aku..xpe lh...aku hrap ALLAH dpt tlg ktaorg..murahkn rezeki ktaorg...Insyallah aku akn cba cri income pape tuk tmbah pndapatn..mudah2an ade jlan tuk aku nti...amin...

Aku hrap korang jgk tlg doakan khidupan rmhtgga aku...Pada yg memahami 'terima kasih' & pd yg tdak,,aku xleh pksa tuk korang pham...

Walaupn luaran aku nmpak ceria tpi hakikatnye hnya tuhan yg tau..Moga dgn penghijrahan aku nti akan ade sinar baru tuk kami,,,amin..




NOTA: aku pekakkn tinga je klu ade yg komen ttg hijrah aku dl FB..pdulikn.



~hotzzz momma & wife~





1 comment:

Narlina said...

waaa.. "PINDAH bukan mcm basuh baju guna mesin automatik.." dah pandai guna perumpamaan.. mcm boss aku.. akekekeke...takpe2.. janji orang paham sudeyyy...