About Me

Dilahirkan pd tanggal 25hb Jun 1978,, Berasal dri Taiping, Perak... Berkahwin pd 24hb November 2006 dgn jejaka pilihan hati Mohd. Khaidir & mempunyai seorang cahayamata Muhammad Nazrin... 'KEKAYAAN bukanlah satu dosa & KECANTIKKAN bukanlah satu kesalahan,,Oleh itu jika anda memiliki keduanya jgnlah anda lupa pd yg MAHA ESA.. Muhammad Nazrin adalah seorang anak istimewa/anak syurga.... Seorang anak yg bijak wlaupun xsempurna akal nye... Ibu bangga memiliki kamo...

SIGN PLIZZZZ

Sunday, February 20, 2011

MY TAUHU SUMBAT


TAUHU SUMBAT


Menu tuk arinie ialah TAUHU SUMBAT...ecceehhh cm dlm rncangan masakn lak plak..hehehe..nie sumer AFC nye pasal..klu tgok rncangn 2 mmg la trasa nk ke dpur jew...terliur2 tgok diaorg memask...

orait berbalek pda tauhu sumbat kte yew puan2...kekehkeh..nie dsbbkn request dri hubby tcayunk aku r..tigin nk makn tauhu sumbat..mkanye dsbbkan aku nie bini mthali kna r gagahi buat wlapun aku lom pnah buat g...demi somi tchenta..

BAHAN2 nye;

TAUHU (smestinye..xkn lempeng kn..dgoreng)



KACANG TANAH (dgoreng bsma sdkit cili kering,cili api,halia,bwg putih & bwg besar)



TAUGEH (dicelur) & TIMUN (dihiris)




CARA2 nye:

Goreng kacang tanah brsama ngn bhan2 laen tdi...


ble kcg dh msk...bru la diangkat & ditumbuk hgga hncur..org skrg nie blender jew..(emang dasar)..heheheh


dah sttle mghancurkn kcg tanah..bru lh dbncuh bsama air suam+sdkit gula & garam...




tauhu hndaklah dgoreng..trpulang nk blah dlu atau goreng dlu..yg psti kna goreng tau..


togeh haruslh dcelur & timun dhiris2...cm kte nk mkn laksa 2...xkn 2 pn xtaw..


slpas dsumbat...dh leh mkn...heheheh
nie la hasilnye....

Selamat Mencuba...huhuhu


p/s: ttba blog aku jdi blog resepi lak cm blog bff aku..ahhaakk...


MOOD: ps dah mkn hubby aku pn berangkat pulang...sedey nye..tpi aku doakn moga hubby aku selamat smpai ke destinasi...semoga allah permudahkan perjalanan nye & hindarkn dia dri sbrang malapetak..amin...



we LOVE u a lot.....



No comments: